Полјаците и Чесите купуваат пропаднати германски компании

Од:

Бранот на банкроти во германската економија привлече чешки и полски компании, кои тргнаа да најдат можности за проширување на своите операции на најголемиот европски пазар, објави Ројтерс.

Германските судови примија значително повеќе барања за банкрот во септември отколку минатата година, што е зголемување од 10,4 проценти, покажаа прелиминарните податоци од Федералниот завод за статистика.

Во август, бројот се зголеми за 11,6 проценти на годишно ниво. Германската економија моментално го доживува својот најдолг период на пад од Втората светска војна.

Ројтерс разговараше со повеќе од десетина економисти, аналитичари и компании за да открие како чешките и полските фирми ја користат својата финансиска сила за да започнат операции во Германија, особено во производствениот, логистичкиот и извозниот сектор.

Стагнирачкиот економски раст ја намали вредноста на германските компании, додека чешките и полските фирми имаат корист од високата ликвидност и периодот на релативно ниски трошоци за позајмување.

„Германија е релативно „поевтина“ денес… а средствата на нејзините компании се попривлечни за странските купувачи, вклучително и оние од Полска“, објаснува Лукаш Храбански, раководител на канцеларијата во Франкфурт на Полската агенција за инвестиции и трговија.

Податоците од германската централна банка покажуваат дека чешките инвестиции пораснале за речиси 30 проценти во 2023 година, приближувајќи се до нивото од пет милијарди евра. Полските компании презедоа шест германски компании од почетокот на годината, во споредба со само две во 2024 година, според податоците од Navigator Capital.

Голем број чешки и полски компании ги развија своите бизниси од 1990-тите и сега се подготвени да се прошират преку границата.

Петер Козел, сопственик на чешката компанија за железнички товарен транспорт VCHB, објаснува дека одлучиле да ги прошират своите операции во Германија бидејќи малку германски компании влегуваат на пазарот, а оние што веќе работат во секторот имаат проблеми со наследството, додава Козел.

„Денес, средните компании со „лесна“ структура и директни сопственици кои можат брзо да донесуваат долгорочни одлуки се во предност“, нагласува тој.

Предноста на чешките и полските компании е што тие можат да извршуваат дел од работата во своите матични земји, каде што трошоците за работна сила се често пониски, а во исто време да воспостават „поедноставна“ управувачка структура во стекнатите германски компании, кои некогаш биле семејни, се согласуваат економистите и бизнис лидерите.

Чешкиот производител на овошна ракија Р. Јелинек ја купи најголемата занаетчиска дестилерија во Берлин BLN оваа година за да ја зајакне својата позиција на германскиот пазар и да добие пристап до големи синџири на прехранбени производи како што се REWE и Edeka.

„Нашиот главен мотив беше да влеземе на клучен пазар со купување локален бренд и вработени со искуство на германскиот пазар“, изјави за Ројтерс потпретседателот на Р. Јелинек, Зденек Хроми.

Анкета на германската државна банка за развој KfW покажа дека околу 231.000 сопственици на мали и средни бизниси планираат да ги затворат своите врати до крајот на годината – 67.500 повеќе од претходната година.

Тоа, заклучува Ројтерс, треба да обезбеди бројни можности за чешките и полските компании кои се во недостиг на пари.

Би можело да ве интересира

Чешка: Двајца мртви во пукотница во близина на основно училиште

Напаѓач влезе во обложувалница и отвори оган – најмалку тројца ранети

А1он

Лидерката на AfD ги испраќа Мерц и Писториус на украинскиот фронт

Горан Наумовски

Мерц тврди дека Русија испраќа дронови над Германија

Андреј Бабиш се враќа на власт: Победа на популизмот и нови предизвици за Чешка

Предраг Петровиќ

Германската полиција уапси Хрват поради дрон над аеродромот