Канаѓаните немаат пристап до Фејсбук и Инстаграм

Од:

Вчера, Meта почна да го блокира пристапот на Канаѓаните до вестите на Фејсбук и Инстаграм како одговор на новиот закон кој бара од дигиталните гиганти да им плаќаат на издавачите за таква содржина. Google соопшти дека размислува за сличен потег како дел од тековната глобална дебата, бидејќи повеќе влади се обидуваат да ги принудат технолошките компании да платат за содржината на вести.

„Линковите до вестите и содржината повеќе нема да бидат видливи за луѓето во Канада“, се вели во соопштението на Мета.

Вестите објавени на странски сајтови, исто така, нема да бидат видливи за канадските корисници на Фејсбук и Инстаграм и тие веќе нема да можат да споделуваат написи на тие две платформи.

Мета истакна дека промените, кои започнуваат во вторник, ќе бидат имплементирани „во текот на следните неколку недели“.

Законот за онлајн вести се надоврзува на слична легислатива воведена во Австралија и има за цел да го поддржи канадскиот сектор за вести во кои се борат, во кој стотици публикации беа затворени во изминатата деценија. Од дигиталните гиганти се бара да склучат фер комерцијални договори за вестите и информациите споделени на нивните платформи или ќе се соочат со обврзувачка арбитража.

Во извештајот од октомври 2022 година на канадското парламентарно тело за надзор на буџетот се проценува дека законот може да види дека канадските весници добиваат околу 250 милиони американски долари годишно од дигитални платформи.

Мета рече дека предлог-законот е погрешен и се заснова на „неточната премиса дека Мета неправедно има корист од вестите што се споделуваат низ платформите, кога е точно обратното“. Наместо тоа, се вели, вестите споделуваат содржина на Фејсбук и Инстаграм за да привлечат читатели, што им помага на нивните сопствени резултати.

„Луѓето кои ги користат нашите платформи не доаѓаат кај нас за вести“, се додава во реакцијата на Мета.

Министерот за културно наследство Паскале Сент-Онге го нарече потегот за блокирање на вестите „неодговорен“, истакнувајќи дека 80 отсто од сите приходи од онлајн рекламирање во Канада се наменети за Мета и Гугл.

„Слободниот и независен печат е основата на нашата демократија“, рече таа, додавајќи дека другите земји размислуваат да воведат слични закони „за да се справат со истите предизвици“.

Канадската јавна радиодифузија (CBC) го критикуваше потегот на Мета како „неодговорен и злоупотреба на пазарната моќ“.

Но, некои канадски медиуми зазедоа покомплексен став. Едиторијал во водечкиот весник „Глоуб и мејл“ минатиот месец предложи предлог-законот „го нарушува пазарот со тоа што заштитува одредени компании од реалноста“.

Кодексот за договарање за нови медиуми на Австралија беше светски прв пат кога беше воведен во 2021 година за да ги натера Google и Meta да плаќаат за вести содржина на нивните платформи. Првично се соочи со значителен отпор од двете компании бидејќи стравуваа дека ќе им се закани на нивните деловни модели, но пратениците лесно го усвоија со амандмани.

Би можело да ве интересира

Нов проблем со апликациите „Вотсап“ и „Инстаграм“

Инстаграм повторно „падна“

Горан Наумовски

По 20 години постоење, Фејсбук има повеќе од три милијарди корисници

Си рекламирале чаеви лажно користејќи имиња на лекари – Кривична за фирма и директорот

Анита Петровска Рајковиќ

Фејсбук го затвора делот за вести во Германија, Франција и Британија

Струмичанец објавил компромитирачка фотографија од поранешната вонбрачна сопруга