ЗНМ, ССНМР и МИМ бараат медиумите да не бидат донатори на партиите

Од:

Новинарските асоцијации бараат медиумите да не смеат да бидат донатори на партиите.

Новиот Изборен законите треба да содржи забрана според која на медиумите нема да им биде дозволено да бидат донатори на политичките партии, предлагаат Здружението на новинари на Македонија (ЗНМ), Самостојниот синдикат на новинари и медиумски работници и Македонскиот институт за медиуми.

Од организациите велат дека особено се загрижени од членот 83-а (5) од Предлог законот “според кој попустите во цените кои ги даваат радиодифузерите и печатените медиуми за политичко рекламирање на учесниците во изборната кампања се сметаат за донација изразена во парична вредност. Со ова, велат,  медиумите најдиректно се поткупуваат и се злоупотребуваат за партиски цели“.

Во заедничкото  соопштение  се наведуваат повеќе забелешки на предлог измените на Изборниот законик.

“Потсетуваме и укажуваме на следните три проблематични делови од постоечкиот Изборен законик, кои медиумската заедница ги оцени како спорни при изработката на Акцискиот план за подобрување на медиумската состојба, документ што беше јавно претставен и доставен до сите релевантни актери во март 2012 година: Законот го зголемува рекламното време во предизборието, со што се доведува во контрадикторност со Законот за радиодифузна дејност, а ова е противречно и на АВМС, директивата на Европската комисија, која поставува принцип од максимум 20 отсто, т.е. 12 минути од еден час за реклами; Овозможува медиумите да донираат во предизборни кампањи до пет отсто од годишниот промет; ДИК во предизборието има надлежности над печатот“, се вели во соопштението.

ЗНМ, ССНМР и МИМ апелираат до пратениците сериозно да ги земат предвид овие забелешки и предлозите да ги вградат во новото законско решение.

Би можело да ве интересира

Директорката Иљази им забрани на вработените на Токсикологија да даваат изјави за медиумите

A1on

Костадиновска-Стојчевска: Покажавме како се почитува слободата на медиумите, „Репортери без граници“ го потврди тоа

А1он

Во медиумите во Македонија работат 2.100 луѓе, 20% од редовно вработените се во онлајн медиуми

A1on

Собранието го донесе Законот за медиуми и други закони

Горан Наумовски

Главна цел на измените на Законот за медиуми треба да биде законската регулација на интернет порталите

Ковачевски: Им се извинувам на медиумите, не сакам да се им се случи она што се случуваше до 2016

A1on