Вчера владееше целосна конфузија откако бугарската влада неколку пати го промени својот официјален став за наводното руско мешање во GPS сигналот на авионот на претседателката на Европската Комисија, Урсула фон дер Лајен. Поради контрадикторни изјави, службениците во Брисел беа оставени во целосна неизвесност за тоа што навистина се случило, пишува Политико.
Сè започна вчера наутро кога бугарскиот премиер Росен Жељазков изјави во парламентот дека авионот на претседателот на Комисијата не бил блокиран, туку само доживеал делумно прекинување на сигналот, што е вообичаено во густо населените подрачја.
Неговите зборови ги потврди и вицепремиерот и министер за транспорт Гроздан Караџов, кој исто така негираше постоење на докази за блокирање.
„Според емпириските податоци, според радио детекцијата, евиденцијата на нашите агенции, цивилни и воени, нема ниту еден факт што би го поткрепил тврдењето за блокирање на GPS сигналот што влијаело на авионот“, изјави Караџов за бугарската телевизија bTV.
Сепак, само неколку часа подоцна, дојде до нов пресврт. Премиерот Жељазков свика вонредна прес-конференција каде што ја врати официјалната верзија на приказната за можноста за електронско војување поврзано со Украина.
„Имаше конфузија на информации со прашања, факти и околности кои беа протолкувани на начин што имаше за цел да им наштети на бугарските институции“, рече премиерот.
Тој нагласи дека фактот што копнените инструменти не го регистрирале блокирањето не ја исклучува можноста дека тоа е откриено од уредите на самиот авион.
„Во овој поглед, ѝ наложив на Управата за цивилно воздухопловство да контактира со авиокомпанијата што го управува летот за да изврши дополнителна проверка на инструментите и компјутерите во авионот“, додаде Жељазков.
„Фајненшл тајмс“ објави во понеделникот дека чартер авионот на Европската Комисија, за време на турнеја низ „земјите на фронтот“, наводно го изгубил својот GPS сигнал додека се приближувал кон аеродромот Пловдив во Бугарија. Новинар во авионот објави дека авионот слетал откако пилотите користеле хартиени мапи, а авионот кружел околу аеродромот еден час, што Брисел веднаш ја обвини Русија за „јасно мешање“.
Инцидентот одекна низ цела Европа, предизвикувајќи реакции од американскиот претседател Доналд Трамп, генералниот секретар на НАТО, Марк Руте и други официјални лица. Сепак, во последниве денови, аналитичарите почнаа да ги доведуваат во прашање деталите за инцидентот.
Податоците од следењето на летот наводно покажуваат дека GPS сигналот никогаш не бил целосно изгубен, а доцнењето на слетувањето било само девет минути. Јавните записи, исто така, сугерираат дека истиот авион доживеал GPS блокирање еден ден претходно над Балтикот, но не и над Бугарија.
Портпаролката на Европската Комисија, Аријана Подеста, вчера изјави дека бугарските власти ја информирале Комисијата за блокирањето на сигналот, повикувајќи се на нивната изјава од понеделник.
„Во мојата изјава бев многу јасна дека немаме информации во врска со тоа. Но, ние сме многу свесни дека ова е проблем што постојано се случува на нашето небо и во нашите мориња од почетокот на војната и затоа е важно да го решиме заедно со нашите земји-членки“, изјави таа за новинарите во Брисел.