Поранешен борбен пилот на американската морнарица раскажа како неговата ескадрила речиси секојдневно со месеци наидувала на НЛО додека тренирала во близина на американскиот брег.
Средбите вклучувале дури и блиски судири со објект кој изгледал како „црна коцка во проѕирна сфера“, но и блиски средби со флота од објекти кои се движат со брзина од 120 јазли.
Потполковникот Рајан Грејвс, пилот на F/A-18 Super Hornet, сега ги води напорите да го охрабри известувањето за видувања и се залага за научно проучување на она што војската го нарекува Неидентификувани воздушни феномени (УАП).
Минатата година Конгресот го одржа своето прво сослушување за УАП во последните 50 години, а Пентагон доби 350 нови извештаи во изминатите две години, од кои 171 остануваат необјаснети.
Затворен воздушен простор
Поручникот Грејвс изјави за Телеграф дека во 2014 година неговата ескадрила – ВФА-11 „Red Rippers“ – била стационирана на УСС Теодор Рузвелт, носач на авиони на нуклеарен погон, кој се подготвувал за распоредување во Персискиот залив.
Пилотите се обучувале во затворен блок на воздушниот простор наречен V-72 на брегот на Вирџинија, каде што ништо друго не смеело да лета.
Откако радарот на авионот беше надграден, пилотите почнаа да гледаат објекти на радарскиот систем во полигонот за обука.
Отпрвин ги отфрлија како радарски дефекти, но потоа долетаа поблиску и почнаа да ги гледаат на нивните FLIR системи, инфрацрвени камери кои детектираат топлина.
„Тоа беше речиси како сонцето да осветлува насочен зрак светлина“, рече поручникот Грејвс. „Ние би ги имале на радарот, а потоа би ги имале на FLIR системот. Ќе долетавме покрај нив најниско колку што можевме обидувајќи се да ги видиме.
„Се обидувавме да откриеме што се овие работи, по ѓаволите. Ги гледавме речиси секој ден. Излегувавме таму и тие беа таму наутро, а потоа беа таму навечер.
„Овие работи речиси секогаш беа таму. Имаше два до три, дури шест или седум од нив.
И тогаш блиската средба се случила кога еден од тие објекти поминал токму меѓу двата млазни авиони, на 50 стапки од првиот авион.
Потполковникот Грејвс рече дека пилотот бил потресен откако се вратил на носачот.
Црни коцки во проѕирна сфера
„Тој рече: „За малку ќе удрив една од тие проклети работи!“. и сите знаевме за што зборува“, рече тој.
„Објектот беше целосно неподвижен и пилотот го опиша како темно сива или црна коцка во проѕирна сфера. Тој го откажа следниот лет, не веруваше во неговата способност да продолжи да лета со авионот“, рече Грејвс.
Пилотите почнаа да летаат во различни делови од нивната област за обука за да ја избегнат можноста да удрат во неидентификуваните предмети.
На почетокот на 2015 година, носачот на авиони УСС Теодор Рузвелт се премести, како што беше планирано, од Вирџинија во Џексонвил, Флорида.
Но, видувањата на летечките објекти продолжија во близина на бродот дури и кога се премести 600 милји јужно.
Потоа пилот на F/A-18 снимил едно од најпознатите видеа за НЛО, прикажувајќи објект што изгледа како „врв“ или „стрела“.
„Тоа беше уникатен објект што го снимивме само во една одредена ноќ“, рече поручникот Грејвс.
„Еден авион од мојата ескадрила, тие се враќаа на бродот, беа источно од бродот, околу три или четири милји од брегот. Тогаш ја видоа „стрелата“.
На видеото, кое подоцна беше декласифицирано, може да се слушне како пилотите извикуваат: „О, Боже!“ и „Види ја таа работа, човече!“ и „Се ротира!“
Потполковникот Грејвс беше на брифинг по летот со други пилоти и голема група „разузнавачи“.
Тој рече: „Никој не мислеше дека ова е бенигно. Беше многу јасно дека е неообичаено и далеку од нормално. Она што не го гледате (на декласифицираната снимка) е радарската информација, која покажува формација од четири до шест објекти кои дејствуваа некако надвор од таа сфера.
„Тие се свртеа многу брзо, и сите некако се измешаа, а потоа се ротираа и се реформираа во спротивна насока. Се свртеа, тоа беше нагло свртување“, рече Грејвс, додавајќи: „Не знам стопроцентно дали беа истите објекти што ги гледавме претходно во Вирџинија“.