Фондот за здравствено осигурување (ФЗОМ) го олесни начинот на упатување на осигурениците кај специјалист – субспецијалист.
Од Фондот информираат дека во случај кога пациентот ќе биде примен како итен случај, повеќе нема да има потреба да се грижи за административните работи, бидејќи здравствениот систем во негово име ќе ги заврши сите неопходни административни процедури.
Така, осигуреникот кој е примен како итен случај со упат од итната медицинска помош или од дежурна служба, повеќе нема потреба да оди кај матичниот лекар за упат, бидејќи специјалистот ќе креира специјалистички/
Доколку специјалистот изврши само амбулантски преглед и нема потреба од болничко лекување, тогаш здравствената установа ќе ги фактурира здравствените услуги до Фондот, со упатот издаден од специјалистот/
Во случај кога при прегледот ќе се утврдат индикации за болничко лекување, тогаш болничкиот упат ќе го креира специјалистот, а доколку смета дека пациентот треба да биде испратен на понатамошни испитувања тогаш
Со новиот начин на упатување, специјалист/субспецијалист за секој контролен преглед ќе издава специјалистички/
– Досега овие контролни прегледи непотребно се закажуваа преку „Мој термин“ како нов преглед, со што се пролонгираше времето за чекање за контролен преглед. Важноста на специјалистичкиот/
субспецијалистичкиот упат сега е една година, наместо како досега еден месец. Ова е големо олеснување за осигурениците со хронични заболувања кои се лекуваат амбулантски и нема веќе потреба секој месец да обезбедат упат од матичниот лекар. Такви заболувања се хемодијализа, вежби на вид, слух, говор и глас, хемотерапија и радиотерапија во дневна болница. Пружените здравствени услуги се фактурираат секој месец до Фондот со копија од првично издадениот упат, појаснува ФЗОМ во денешното соопштение.
По завршување на лекувањето, во рок од пет дена, пациентот треба да ја однесе цеокупната документација за лекувањето кај својот матичен лекар.