Гугл и Општата информативна прес-алијанса (Апиг), која ги претставува француските национални и регионални дневни весници, по бурните преговори, објавија потпишување на договор што го трасира патот за надомест на францускиот печат од интернет гигантот во име на „соседско (авторско) право“.
–Општата информативна прес-алијанса и Гугл денес постигнаа договор за наградување на соседните права според францускиот закон, објавија двете страни во заедничкото соопштение за јавноста, нагласувајќи дека тое е „постигнато по повеќемесечните преговори во рамките утврдени од органот за конкуренција“.
Овој договор „ја поставува рамката во која Гугл ќе преговара за индивидуални договори за лиценцирање со членовите“ на Апиг, објаснуваат потписниците. Се работи за договори за лиценцирање што „ќе ги опфаќаат соседните права, а исто така ќе им овозможат на весниците пристап до News Showcase“, оваа програма неодамна лансирана од Гугл во која им плаќа на медиумите за изборот на збогатената содржина. Според соопштението, плаќањето на издавачите ќе се пресметува индивидуално и „врз основа на критериуми како што се, на пример, придонесот кон политичките и општите информации, дневниот обем на публикации или дури и месечната публика на Интернет“.
За Пјер Лует, извршен директор на групацијата „Ле Ехос – Ле Паризиен“ и претседател на „Апиг“, овој договор „означува ефективно признавање на соседното право на издавачите на печатот и почеток на наградаување од страна на дигиталните платформи за употреба на нивните онлајн публикации. ” Од своја страна, првиот човек на Гугл Франс Себастијан Мисоф смета дека тоа е потврда за „заложба“ што им отвора „нови перспективи“.
Апиг и Гугл поминаа долг пат: францускиот печат го обвини Гугл на крајот на 2019 година за непочитување на соседните права, ова право слично на авторските права, создадено со европска директива и претпоставува дека ќе доведе до подобро споделување на дигиталните приходи во корист на издавачите на весниците и новинските агенции. Ова ново право едвај стапи на сила во Франција, Гугл одлучи еднострано да ги индексира полошо весниците што ќе одбијат да продолжат бесплатно да се користат нивните содржини (наслови, извадоци од статии и сликички) во резултатите од пребарувањето. Францускиот печат, немајќи многу избор, се согласи, но веднаш ја искористи Агенцијата за конкуренција, која во април 2020 година му нареди на Гугл да преговара „со добра волја“ со издавачите, одлука што потоа ја потврди Судот повик од Париз.