Европската унија ќе спроведе амбициозен план за ограничување на штетните гасови што нема да го остави секторот економија непроменет и ќче донесе порестриктивни барања до индустриите, јави Блумберг.
Според климатските барања поставени за 2030 година, европските производители на автомобили ќе мора да ги исполнуваат новите стандарди, и тоа може да предизвика „пензионирање“ на моторите со внатрешно согорување.
Ако новата стратегија биле одобрена, штетните гасови ќе се намалат за 55 отсто во споредба со новито од 1990. Тоа се наведува во докуемнт од ЕК во кој имале увид од Блумберг. Пред пест години целите од ЕК беа за ограничување на емисиите на шптетни гасови за 40 отсто.
„Постигнувањето на целта за 55 отсто намалување на емисиите ќе се претвори во значителна инвестициска пречка за европската индустрија, услугите, транспортот и енергетскиот сектор“, се вели во документот.
Постигнувањето бара постепено заменување и целосен прекин надвижењето на конвенционалните автомобили за сметка на автомобили без штетни емисии. ЕК ќе предложи построги правила за емисија на штетни гасови за автомобили и камиони од јуни 2021 година.
Ова вклучува намалување од околу 50 отсто на емисиите на јаглерод диоксид на километар за автомобили до 2030 година во споредба со 2021 година. Во исто време, учеството на „зелениот“ транспорт треба да се зголеми на 24 отсто во 2030 година од 7 отсто во 2015 година.
Од друга страна, авиокомпаниите и авиокомпаниите ќе треба да ја зголемат побарувачката за горива со ниско ниво на јаглерод.
Друга цел поставена во него е да се намали зависноста од глобалните трговски ланци и увозот. Со стимулирање на обновлива енергија, ЕК има амбиција да го ограничи увозот на гориво за 100 милијарди евра за периодот 2021-2030.