Анкета на фирмата за истражување на финансискиот пазар „Сравни“ открива изненадувачки резултати за перцепцијата на Дедо Мраз кај руските граѓани. Речиси една третина од анкетираните, во примерок од 1.500 луѓе од цела Русија, веруваат дека Дедо Мраз е вистинска личност.
Иако традиционално се поврзува со подароци и материјални добра, анкетата покажа дека приоритетите на Русите се промениле. Денес, доколку имале можност да му пишат на Дедо Мраз, материјалните добра би биле на второ место.
Само 12 проценти од испитаниците би побарале специфични подароци, како што се куќа или патување. Значаен процент, 35 проценти, би се фокусирале на лична, нематеријална среќа, барајќи мир и благосостојба за себе и за своите најблиски.
Сепак, доминантниот тренд покажува дека руските граѓани се ориентирани кон колективни вредности. Мнозинството, дури 53 проценти од испитаниците, би користеле писмо до Дедо Мраз за да изразат желби поврзани со јавното добро. Овој резултат открива длабока желба за мир и правда во општеството, што укажува на колективна свест и грижа за благосостојбата на земјата.
„Што се однесува до самото постоење на новогодишниот волшебник, многумина го задржуваат ова верување во чуда дури и во зрелоста. Според анкетата, 30 проценти од испитаниците сè уште го перцепираат Дедо Мраз како вистински лик и како дел од новогодишните чуда“, се наведува во текстот, објави агенцијата ТАСС.
Според резултатите од анкетата, повеќе од една третина (34 проценти) од испитаниците рекле дека веруваат (или сè уште веруваат) во Дедо Мраз откако ќе наполнат десет години, додека 30 проценти ја изгубиле верата пред да наполнат пет години, 16 проценти помеѓу пет и седум години и 20 проценти помеѓу осум и десет години.
Повеќето испитаници (60 проценти) сфатиле како деца дека ликот од бајките не постои. Други 24 проценти случајно откриле скриени подароци, 12 проценти ја дознале вистината од пријател или познаник, а во четири проценти од случаите, родителите одлучиле директно да им кажат на своите деца дека Дедо Мраз е измислен лик.
Кога биле прашани за воспитувањето деца, 63 проценти од испитаниците рекле дека вистината треба спонтано да излезе на виделина. Други 30 проценти веруваат дека верувањата треба да се зачуваат што е можно подолго за да се негува детската имагинација, а седум проценти сметаат дека е подобро веднаш да се каже вистината.
Резултатите од анкетата нудат интересен увид во ставовите и аспирациите на рускиот народ. Дедо Мраз, иако е фигура од народната традиција, станува симбол на надеж и платформа за изразување желби што ги надминуваат личните интереси, што укажува на растечката потреба за мир, правда и општото добро во руското општество. Анкетата покажува дека, и покрај секојдневните предизвици, духот на колективната солидарност и аспирацијата за подобро општество остануваат силни кај руските граѓани.
