Презентирани ефектите и препораките од проектот „Со читање до лидерство“

Од:

Училиштата да предвидат катчиња за читање и време за читање во текот на секој училишен ден, а наставниците секојдневно да поттикнуваат дискусија и да го развиваат критичкото мислење со цел да се зголеми разбирањето на содржината кај учениците.

Ова е една од препораките на петгодишниот проект на УСАИД „Со читање до лидерство“, спроведен од Фондацијата за образовни и културни иницијативи „Чекор по чекор“ – Македонија што беа презентирани денеска на конференцијата по повод завршувањето со негова имплементација. Целта да ја процени и подобри раната јазична и математичка писменост, да ги подобри педагошките вештини на наставниците и да ја информира целата јавност како вештините по читање и математика придонесуваат за интелектуалниот развој на учениците.

Заменик министерот за образивание и наука Арбр Адеми истакна дека развојот на образованието е еден од врвните приоритети на актуелната Влада, а анализите што се направени во рамки на овој проект се од исклучителна важност.

– Овие анализи ни покажуваат каква е сегашната состојба со јазичната и математичката писменост кај учениците од почетните одделенија, а препораките што се изготвени во рамки на проектот ни даваат насоки како да го подобриме читањето со разбирање и основните математички вештини за да го подобриме квалитетот на образованието, рече Адеми.

Тој изрази задоволство што преку Фондацијата „Чекор по чекор“ беа испечатени сликовници на македонски и албански јазик, прилагодени на возраста и интересите на учениците од почетните одделенија кои беа распределени во сите централни и подрачни училишта низ целата земја, за кои што смета дека ќе им бидат од голема корист и на идните генерации ученици.

– Упатувам апел до сите наставници како крајни имплементатори, да продолжат да ги применуваат сите инструменти, техники, активности и материјали изработени во текот на проектот со цел да ги зголемуваат јазичните и математичките вештини на учениците од најрана возраст. Затоа треба да работиме заедно партнерски со граѓанските организации, училиштата и родителите нашите деца навистина да станат лидери во новиот свет, истакна Адеми.

На настанот се обратати и претставникот на УСАИД во Македонија Дејвид Атебери.

– Завршувањето на овој проект не значи дека завршува и нашата работа. Останува многу да се направи за Македонија да обезбеди квалитетно образование за секое дете. Но посветеноста, упорноста и ентузијазмот, кој лично го посведочив на настаните на овој проект ми дава надеж дека знаете што треба да се промени за да се постигне целта, и ќе продолжите со придонесот за таа цел, рече Артебери.

Проектот понуди иновативни пристапи и активности, како што се Библиотека на тркала и збирка ресурси за учење во печатена и дигитална форма. Со него, меѓу другото, беа спроведени пет студии со опфат на 15.000 ученици за проценка за проценка на јазична и математичка писменост преку алатките развиени од страна на УСАИД, формирани се заедници за учење за развивање „култура на учење“, а изготвени се и два прирачника за јазична и математичка писменост кои се достапни за наставниците на веб страницата на фондацијата „Чекор по чекор“.

Би можело да ве интересира

Нема докази дека Хамас ја краде хуманитарната помош во Газа, соопшти USAID

Дефинитивно крај за УСАИД: „Готово е, благодарение на претседателот Трамп“

Сијарто: Неприфатливо е ЕУ да финансира проекти кои досега беа финансирани од УСАИД

Сијарто му се заблагодарува на Трамп што ги замрзна средствата на УСАИД

На работниците на УСАИД им e наредено да се уништат доверливите документи и персоналните досиеја

Ројтерс: Официјален претставник на УСАИД предупреди на последиците од недавањето помош, а потоа испратен на одмор