Организаторите на филмскиот фестивал во Кан, одлучија своето издание во 2021 година да го одложат од мај во јули, поточно од 6 до 17 јули, во моментот кога на другата страна се одржува тетараскиот фестивал во Авињон, што ќе се одржи од 5 до 25 јули, што најавува голема конкуренција меѓу двата најголеми фестивали во Франција.
Ковид-19 во пролетта, летото, а потоа и есента 2020 ги избриша сите културните настани од картата на Франција. Летото 2021 година се навестува неизвесно. За да бидат сигурни организторите на фестивалот од Кан, одлучија да го поместат најголемиот филмски настан во светот од мај во јули, но тоа сигурно ќе создаде конкуренција со фестивалот од Авињон.
Иако кинематограферите (актерите, продуцентите, дистрибутерите, критичарите), главните корисници на Кроазетата, не се исти со оние на Плас де лоХорлож, местото на собирање на посетителите на фестивалот во Авињон, оваа суперпозиција ризикува да создаде сообраќаен метеж, барем на страниците на медиумската култура. Очигледно, оваа перспектива имплицира дека ситуацијата со епидемијата ќе се врати, ако не нормална, барем може да се контролира од здравствените власти.
Едвај закрепнат од контаминацијата од САРС-КоВ-2, Пјер Лескур, кој ја завршува последната година како претседател на Канскиот филмски фестивал, донесе одлука за „рамнотежа“. Секој изминат ден го правеше традиционалниот мајски датум понеизвесен. Во 2020 година, со Тиери Фремо, генералниот делегат, тој се држеше до вообичаените термини до последниот момент пред да се откаже, наведувајќи ја можноста за одложување за јули, па дури и за септември.
На крајот, фестивалот беше целосно откажан, иако организаторите никогаш не го изговорија зборот, оставајќи простор за етикетата „Кан 2020“ за да го надополни недостатокот на награди и да промовира филмови што се квалификуваа на фестивалот. Некои од нив имаа кратка кариера во затворено без името и етикетата „Кан 2020“ да им донесе успех на кој се надеваа.
Овој пат, првите луѓе на фестивалот одлучија да го предвидат уништувањето на вирусот и неговите варијанти, обложувајќи се на успехот на вакцинацијата;
-Тоа е најреална и најдинамична одлука. Немаше смисла да се дозволи развој на неизвесност што, со добрата и лошата вест, спречи било каква можност. Можеме да се проектираме со оптимизам. Имаме голема веројатност ситуацијата да биде под контрола до јули, велат тие.
Во Авињон, сè, исто така, се чини подготвено за културен шок. Се разбира, Оливие Пи, директорот на фестивалот, претпочита помалку груба соживот со Фестивалот во Кан. Само 237 километри, според „Гугл мапс“, ја одделуваат Палатата на папите во Авињон од онаа на Фестивалската во Кан. Тиери Фремо лично го предупреди Оливие Пи за промената на датумите за настанот во Кан. „Знаев дека може да се случи“, вели режисерот. Јас го гледам тоа како знак дека е можно повторно раѓање. Животот повторно ќе започне во јули. “
Со ризик од „гужва“ на културниот календар, ова изобилство на избори, сè уштее теоретски, тој испраќа сигнал за можеби принуден оптимизам за светот на културата, тешко погоден од пандемијата. За Оливие Пи, „повторното отворање на театрите не е здравствено прашање, туку политичко“. Пјер Лескур исто така практикува оптимизам за волјата: „Може да има други сценарија, други датуми, но тоа би имплицирало таква катаклизма што не ја замислуваме. »Доколку е потребно, ние самите ќе го дистрибуираат хидроалкохолниот гел на влезот за гледачите“, додаваат тие.