Пандемијата на новиот коронавирус ги погоди сите сектори на европската економија. Додека дури и најоптимистичките проценки за големината на штетата врз бизнисот во Европа се изразуваат во стотици милијарди евра, европските лидери се соочуваат со огромен предизвик да ги санираат, на самит кој почнува денеска во Брисел.
Ова се дел од најголемите „жртви“ – отпуштања, банкроти и планови за спасување во европската економија, кои ги донесе пандемијата:
Секторот за воздушен сообраќај страдаше најмногу, при што некои авиокомпании банкротираа, вклучително и британската Флајби (Flybe) и австриската и француската подружница на Левел (ИАГ).
Други преживеаја само со отпуштања од работа: 22.000 во германска Луфтханза, 12.000 во Бритиш ервејс, 7.500 во Ер Франс, 5.000 во САС на Скандинавија и 4.500 во британскиот Изиџет.
Британскиот Вирџин Атлантик ќе намали 3.150 работни места, ирскиот Рајанер 3,250 и Аер лингус – 900, Брисел ерлајнс – 1.000, Виз ер – 1.000 и Исландер – 2.000.
Погодени се и услуги „од земја“, при што швајцарската група „Swissport“ планира да укине 4.000 работни места во Британија.
Европскиот производител на авиони „Ербас“ ќе укине 15.000 работни места, додека британскиот „Ролс-Ројс“ и германскиот „МТУ“ ќе се ослободат од 9,000 и повеќе од 1.000 работни места, соодветно.
Некои влади се повлекоа да ја ограничат штетата на нивните авиокомпании: Германија се нафрли на спасување на Луфтханза и Кондор, Франција и Холандија за „Ер Франс-КЛМ“, додека Италија и Португалија решија да ги национализираат Алиталија и ТАП.
Во туристичкиот: Најголемиот туристички оператор во светот, ТУИ, ќе намали 8000 работни места.
Автомобилската индустрија, исто така, масовно е погодена од пандемијата. Во најголемите знаци на криза, францускиот Рено ќе укине 15.000 работни места.
Германскиот BMW исто така ќе намали 6.000 работни места, додека Нисан планира да затвори фабрика во Барселона во која се вработени 3.000 луѓе.
Волво автомобили во меѓувреме ќе намалат 1.300 работни места во Шведска, додека во Британија повеќе од 6.000 работни места ќе бидат „избришани“ во Јагуар Ланд Ровер, Астон Мартин, Бентли или Мекларен.
Шведскиот производител на камиони „Волво груп“, кој не е во врска со производителот на автомобили, ќе се ослободи од 4.100 персонал ширум светот.
Пандемијата е фатална за многу марки бидејќи нивните продавници се затворија за време на вонредните мерки.
Во Германија, синџирот на стоковни куќи Карстат Кауфоф ќе отпушти 6.000 вработени.
Во Британија Инту, сопственик на големи трговски центри, оди во банкрот, како и продавниците на ланецот на продавници Дебенхамс во Велика Британија. Британската Брајт Хаус за изнајмување „оди“ исто така оди во банкрот или под администрација (избегнување стечај).
Други жртви: Синџирот на стоковни куќи Џон Луис ќе поништи 1.300 работни места, а Тревис и Перкинс, британски бренд за малопродажба на градежни материјали и материјали за Направи сам, ќе намалат 2.500 работни места.
Во Франција, брендовите за облека, вклучувајќи Andre, Naf Naf, Camaieu, Orchestra-Premaman, влегоа во администрација, како и францускиот бренд за мебел Алеина.
Во угостителскиот сектор, британскиот бренд „Ресторан груп“ затвора 125 ресторани, со загуба на 3.000 работни места од синџирите Frankie & Benny’s, Garfunkel’s and Coast-to-Coast откако веќе ги смести Chiquito, Food and Fuel and Carluccio’sво стечај. Германескиот Вапиано исто така се распадна.
Загрозени се и до 5.000 работни места во ССП, британски специјалисти за брза храна.
Енергетскиот сектор исто така страда.
Британскиот енергетски гигант БП објави дека планира да затвори речиси 10.000 работни места, Центрица и ОВО – 5.000 и 2.600 работни места, соодветно.
Швајцарската логистичка група Kuehne + Nagel, исто така, планира да отпушти четвртина од своите вработени – повеќе од 15.000 – и британската поштенска служба Royal Post ќе отпушти 2.000 вработени.
Британските хемичари Boots планираат да затворат 4.000 работни места во Велика Британија.
Во секторот за помош, невладината организација Оксфам ќе затвори 18 канцеларии и ќе намали околу 1.500 работни места.