Причината за падот на авионот „Боингот 787 Дримлајнер“ на летот 171 на компанијата „Ер Индија“, кој се урна веднаш по полетувањето од аеродромот Ахмедабад и требаше да слета на аеродромот „Гетвик“ во Лондон, ќе ја утврди истрагата.
🔴Breaking News
According to the latest information, there were 250 passengers on board the “Boeing 787 Dreamliner” of Air India, which was flying from Ahmedabad to London.
Videos of the moment of the plane crash have been circulating on social networks. pic.twitter.com/lJQds1lnb1
— wirdmedia 🌐 (@wirdmedia) June 12, 2025
Снимките од авионот во моментот на падот покажуваат дека траката за слетување сè уште била спуштена, а некои сугерираат дека закрилките на крилата биле во погрешна положба. Според податоците од летот, авионот достигнал висина од околу 190 метри пред да се сруши, објавува „Скај њуз“.
Аластер Розеншен, поранешен пилот на „Бритиш ервејс“ и аналитичар за авијација, рече дека тркалата не требало да бидат спуштени во тој момент.
„Траката за слетување треба да се подигне штом се постигне позитивно искачување по полетувањето“, рече тој и продолжи:
„Ако слетувачкиот систем сè уште бил спуштен, тоа би укажувало дека нешто не е во ред.“
Што се однесува до закрилките, тие се важни за време на полетувањето бидејќи обезбедуваат дополнително дејство на подигнување додека авионот забрзува.
„Тоа ви е потребно при полетување. Како што авионот забрзува, тогаш можете да почнете да ги повлекувате закрилките“, додаде тој.
Ако авионот не достигне доволна брзина, погрешната положба на закрилките може да доведе до пад, тврди поранешниот пилот.
„Ако закрилките биле во погрешна положба за време на полетувањето, тоа би можело да го сруши авионот“ вели тој.
Двајцата пилоти биле искусни, со повеќе од 9.000 часа лет заедно.
Контактот со авионот беше изгубен само неколку секунди по полетувањето, кога беше на надморска височина од само 190 метри. Двата мотори мораа да работат со максимален потисок за да ја постигнат брзината потребна за да ги подигнат 242-та лица и авионот со гориво од земјата.
Но, видеото покажува дека авионот не успеал да се искачи. Неговиот нос требало да биде насочен нагоре, а авионот требало да забрзува. Но, летал право, а потоа се спуштил, спуштајќи го носот речиси како да треба да слета.
Истражителите ќе ги проучат двете црни кутии што ги снимаат разговорите во пилотската кабина и техничките податоци за да се обидат да разберат зошто.
Можно е да имало некаков дефект на моторот, можеби предизвикан од механички дефект. Но, авионот е дизајниран да лета со еден мотор, дури и при полетување, па нешто друго би морало да тргне наопаку, пишува Sky News.
Двата мотори би можеле да откажат ако вовлечат јато птици додека авионот полетува. Ова се случило и во други авионски несреќи.