Околу 29 милиони возила опремени со дизел мотори кои циркулираат во ЕУ, емитуваат многу повеќе загадувачки супстанции од дозволеното, покажува истражувањето на невладината организација за транспорт и животна средина, објавена по повод првата годишнина од скандалот Фолксваген, пренсува допинсикот на МИА од Париз.
Пред една година, германскиот производител призна дека користи програма за да манипулира со мерките за емисиja на загадувачките гасови при тестирањето.
Ова е само врвот на „сантата мраз”, проценува Транспорт и животна средина (Т&Е), која се обидува со оваа студија да ги „изложи шокантните бројки на ‘валкани’ дизел автомобили на патиштата во ЕУ и слабата регулација на возила од страна на националните власти.
Т&Е собра податоци за 230 модели, од анкетите спроведени од страна на француската, британската и италијанската влада по „Дизелгејтот” и некои јавни бази на податоци. Повеќе од четири од пет возила со Еуро 5 стандарди, кои се продавале во периодот меѓу 2010 и 2014 година, произведуваат повеќе од три пати повеќе од стандарден сет за емисии на NOx (азотни оксиди) во лабораториски тестови, пресмета невладината организација. За Евро6 продавани возила од 2015 година, две третини од нив емитуваат до три пати над дозволената граница.
Франција се наоѓа на врвот по бројот на загадувачките возила: повеќето загадувачките возила, особено во поглед на NOx (азотни оксиди), главно се наоѓаат на патиштата на Франција (5,5 милиони) и Германија (5,3 милиони евра), Велика Британија (4,3 милиони) и Италија (3,1 милиони евра). , Во Шпанија (1,9 милиони евра) и Белгија (1,4 милиони евра).
На врвот на листата на најголеми загадувачи е Рено Дачија, која беше наградена со титула „највалкан” дизел мотор со Euro 5, со емисија на патиштата речиси осум пати повеќе од лимитот за лабораториски испитувања. Следат Ланд Ровер, Хјундаи, Опел (вклучувајќи Шевролет, уште еден бренд група ГМ) и Нисан.
За возилата Евро 6, Фиат (вклучувајќи брендови Алфа Ромео, како и Сузуки, кој дава мотори) се на врвот на подиумот: неговите возила испуштаат и до 15 пати повеќе загадувачки гасови од ограничувањето одредено во лабораторија . Следува Дачија-Рено-Нисан (со 14 пати поголема емисија) и Опел-Воксал и Хјундаи.
Грег Арчер, задолжен за чисти возила кај Т & Е, ја осудува „премолчената согласност” на владите со производители. “Автомобилската индустрија е земена како заложник од нејзините регулатори, и европските држави сега мора да застанат во име на своите граѓани и да престанат со шокантно задушување” на ситуацијата, рече тој во изјавата.
Во ЕУ, останува на земјите-членки да дадат одобрување за модели на автомобили но, исто така, и за да се обезбеди надзор на пазарот и да се наметнат казни ако е потребно. Но, по скандалот Фолксваген, Европската комисија предложи реформа на законодавството за да им даде поголема моќ за контрола и санкции.