На 27 ноември, осмата генерација на Porsche 911 ќе ја прослави својата светска премиера во Лос Анџелес, 55 години по дебито на оригиналниот 911 модел. Ова ни дава доволнa причина да погледнеме назад кон претходните седум генерации.
Оригиналниот 911: ремек-делото од Zuffenhausen
Легенда се роди на Меѓународниот саем на автомобили во Германија (IAA) во Франкфурт, на 12 септември 1963 година. Porsche со гордост го претстави нетрпеливо очекуваниот наследник на 356. Новиот спортски автомобил, првично познат како 901, ги следи со одлични стапки. За да ги одрази амбициите на брендот, Porsche сега игра во повисока лига со новиот модел, линиски мотор со шест наместо четири цилиндри и воздушно ладење во најдобрите традиции на компанијата, кој веднаш доставува 130 КС. Кога новиот модел излезе на пазарот во 1964 година, се нарече 911и веднаш беше прифатен како “вистински” Porsche, бидејќи перформансите на новиот спортски автомобил ги надминуваат сите очекувања.
Сцената е поставена за незаменлива глобална кариера која остава траг на целата индустрија.
При крајот на производството на првата генерација, Porsche го претстави 911 Carrera RS 2.7 стана своја сопствена легенда поради големиот заден спојлер. Овој спортски автомобил тежеше само 1.000 килограми, развил моќност од 210 КС и имаше најголема брзина од над 245 км/ч. Вкупно 1.525 возила ги напуштиле фабричките порти во Zuffenhausen. Затоа овој модел ја круниса првата 911 генерација. Во периодот од 1963 до 1973 година беа произведени вкупно 111.995 оригинални 911-ки.
Летечки почеток со неверојатни технички иновации
Моделот 911 влезе во својата десетта година во 1973 година – со најмногу промени кои Porsche ги направил во целата успешна серија модели досега. Производителот на автомобили со седиште во Штутгарт користеше моќни турбо мотори во својот врвен модел со поцинкувано тело на секое возило, а дополнително на пазарот ги претстави верзиите на 911, како Cabriolet, Speedster и Targa. Патот на моделот 911 да стане икона веќе беше јасно утврден.
3.0 литарскиот мотор на поставен во задниот дел на 911 Turbo достигна многу повисоки нивоа на моќност од 1974 година. Технологијата на турбо компресорот пренесена од моторните спортови, првично го нудеше 260 коњски сили. Од 1977 па натаму, дополнителниот интеркулер и зголемување на големината на моторот на 3,3 литри, што обезбеди дополнителна моќност и резултираше со импресивни 300 коњски сили. Ова се пренесе во зголемување на перформансите кои беа практично незаменливи во средината на 1970-тите, односно 5.2 секунди во спринт од 0 до 100 км/ч, беше исто толку неверојатно како и максималната брзина од повеќе од 260 км/ч. Уште една легенда беше родена со Turbo моделот.
Тип 964: нов почеток за 911
Третата генерација на овој спортски автомобил, позната како тип 964, ја комбинираше традиционалната силуета на класичниот модел со најсовремена технологија. Првата варијанта на овој модел веднаш покажа колку напреден е новиот 911, со погон на сите тркала што Porsche првично го имаше дизајнирано за спортските автомобили 959 со високи перформанси кои прв пат беа претставени во серијата Carrera 4. Овој тип има електронски контролирана и хидраулично регулирана дистрибуција на електрична енергија, која беше неверојатно добра за своето време. Системот со погон на сите тркала ги користеше сензорите на антиблокирачкиот систем за сопирање (ABS) кој, исто како и серво управувањето, стана стандардни за овој модел.
Јубилејниот 911 модел беше една од најпрепознатливите варијации на 964 генерацијата, со ограничено издание на само 911 единица од овој специјален автомобили, за да се одбележат 30-те години од кога моделот 911 стана достапен на пазарот во 1993 година. Со широк и аеродинамичен дифузер и спојлер на предниот и задниот дел, овој модел ја комбинираше погонската единица на Carrera 4 со тело на купе и шасија на 911 Turbo.
993: Врвот на ерата со воздушно ладење и последниот од ваков вид
Четвртата генерација на 911 – 993 – е едно од најпосакуваните изданија во историјата на ова класично возило. Истакнувајќи ја својата водечка позиција во сегментот на спортски автомобили со своите технички карактеристики – како што е целосно редизајнираната LSA алуминиумска шасија, која комбинираше лесна конструкција, стабилност и агилност. До денес, мулти-линк суспензијата се смета за врвна фаза на развојот на задната оска “Weissach”, која ја креираше својата историја и ја запечати со своите сопствени својства за управување. Резултатот: уште подобра динамика на возење и зголемена удобност при суспензијата.
996: Прво 911 со шест цилиндричен линиски мотор со водно ладење
Со петтата генерација на 911 воведена во 1997 година – тип 996 – Porsche превзеде храбар чекор за да престане со користење на мотори со воздушно ладење. По 34 години, производителот на спортски автомобили целосно ја преработи иконата со новиот 911 и со тоа реши голем број предизвици. Како дел од процесот што започна со претходникот, фокусот беше ставен на намалување на трошоците за производство преку максимална компатибилност на делови со други серии на модели, како што е Boxster, како и за исполнување на актуелните безбедносни и емисиони регулативи. Porsche го пронајде патот во иднината со 996.
Тоа го стори со зачувување на класичните пропорции и комбинирање со модерна технологија со што Porsche повторно ја креираше легендата за спортскиот автомобил и нејзино подготвување за иднината. 996 имаше тешко наследство кое требаше да го следи, но тоа, исто така, претставува прваото поглавје во една нова ера.
997: Технолошка офанзива, нов дизајн и голема разновидност за 911
Од 2004 година, Porsche 911 беше достапен во повеќе различни верзии од кога било досега: Клиентите можеа да изберат од купе или Targa, кабрио или Speedster, заден или погон на сите тркала, со тесна или широка каросерија, со водено ладење природно аспириран и турбо мотори, GTS или GT2, GT2 RS или GT3 спортски верзии, или било кој од двата модели на GT3 RS. Вклучувајќи посебни модели, опсегот имаше вкупно 24 моделски варијанти – дополнети со широк спектар на опции за персонализација.
Со дизајнот од типот 997, Porsche го направи 911 уште поостар благодарение на подинамичниот и моќен изглед. Carrera веќе беше значително поагресивна со поизразено обликување на задниот дел, додека ширината на S, GT и Turbo моделите се зголеми за 44 милиметри. Тип 997 се издвои од својот претходник со своите поостри, кружни јасни фарови, означувајќи враќање на важен елемент на стилот на воздушно ладените 911 модели.
991: легендарниот 911 во повеќе од милион примероци
Од 2011 година, тип 991 претставува технички најнапреден модел на 911 досега. 991 изгледаше посилно од било кој друг 911 пред него – ефект кој беше постигнат со широчината и меѓуоскино растојание кое се зголеми за протегаше за десет сантиметри. Исто така, имаше адаптивна аеродинамика: 911 беше првиот сериски спортски автомобил од Porsche кој ја прифати оваа технологија од хибридниот супер спортски автомобил 918 Spyder.
Ново-дизајнираниот ентериер на 991 беше базиран на архитектурата на Carrera GT. Тој ги комбинира класичните 911 елементи како што се петте кружни инструменти – еден како мултифункционален дисплеј со висока резолуција – со модерен дизајн и зголемена ергономија. Во исто време, новиот Porsche Communication Management (PCM) беше воведен со подобрена поврзаност, мулти-монитор и информации за сообраќајот во реално време.
Најистакнат модел беше 911 Targa, кој ја претстави класичната идеја на овој концепт и ја комбинираше со паметен дизајн на покривот. Други моменти беа моделните варијанти, како што се моделите 911 Carrera T оптимизирани по тежина, екстремно лесната 911 R, која беше произведена во ограничено издание на 991 возила, како и 911 GT3 RS со тежина од само 1.370 килограми. Моделот со специјално ограничено производство „50 години од 911“ беше исто така многу посакуван, со изградба на точно 1.963 единици. Важно место во историјата на компанијата е завземено од ирскиот зелен спортски автомобил со бројни ексклузивни карактеристики кој излезе од производната линија во Zuffenhausen на 11 мај 2017 година: Еден милионитиот 911.
991 генерацијата на 911 беше апсолутен бестселер за Porsche. Во периодот од 2011 до 31 октомври 2018 година беа изградени 217.930 единици и броење. Севкупно, Porsche произведува 1.049.330 серија 911 од своето деби во 1963 година до крајот на октомври 2018 година.
(Платена ПР објава)