Синадиновска: Медиумите и фирмите што „глумат“ медиуми се наполнија со неквалитетен кадар, што не почитува новинарски стандарди

Од:

Слободата на медиумите, слобода на изразувањето и саморегулацијата беше тема на денешната конференција што Советот за етика во медиумите на Македонија (СЕММ) ја организираше во Битола.

„Само јавност која има критичка, а не манипулативна функција, ќе помогне да се оцени каква е слободата на изразување и ќе ја оцени професионалната работа на медиумите. Во спротивно, секогаш ќе постои опасноста од политичка контрола и наместо будна јавност ќе имаме контролирани институции и медиуми, кои го контролираат и јавното мислење“, рече извршната директорка на СЕММ, Марина Тунева при отворањето на настанот.

Според претседателката на СЕММ, Катерина Синадиновска, клучниот проблем во новинарството е неговата депрофесионализација. „Медиумите и фирмите што ‘глумат’ медиуми се наполнија со неквалитетен кадар, што ниту ги познава, ниту ги почитува новинарските стандарди, ниту, пак, ја живее новинарската мисија“, рече Синадиновска.

„Слободните медиуми им даваат моќ на луѓето. Велиме дека новинарството е јавно добро, ајде да го докажеме тоа. Да ги покажеме нашите заложби за заштита на демократијата и за правата на граѓаните. Најдобриот одговор на сомнежите на граѓаните во однос на новинарите е преку промовирање на етичките насоки. Току затоа е потребна саморегулацијата“, истакна генералниот секретар на Европската федерација на новинари Рикардо Гутиерез, кој исто така се обрати на конференцијата.

Според Сефер Тахири, универзитетски професор, слободните медиуми служат на јавниот интерес, а не на интересот на властите, а тоа подразбира медиумите самите да ги избираат и одработуваат темите за кои известуваат, без притоа некој да им се меша во уредувачката политика.

„Слободните медиуми служат на граѓаните, а не на властите“, рече извршниот директор на Здружението на новинарите на Македонија, Драган Секуловски.

Би можело да ве интересира

Мицкоски: Дезинформациите и неоснованите критики се најголем предизвик денеска за медиумската сцена и самата демократија

Кандидатите на претстојните локални избори ќе можат да се рекламираат на 329 медиуми во државата

Заврши рокот за пријавување на печатените и електронските медиуми за платено политичко рекламирање за учесниците во изборната кампања

Поразот на Украина може да доведе до колапс на земјата и граѓанска војна

Филков: Без слободата на медиумите нема вистина, правда и одговорност

АВМУ: Вештачката интелигенција е голем предизвик за професионалните и независни медиуми