Воведувањето на новиот Закон за игри на среќа доведува до 10.000 директни и 54.000 индиректни отпуштања на вработени

Од:

Над 10.000 луѓе стравуваат за своите работни места, а околу 54.000 директно и индиректно вработени во индустријата за игри на среќа го чекаат исходот од срамниот предлог закон со кој практично се затвора една цела економска гранка на штета на граѓаните на Северна Македонија.

Новиот закон за игри на среќа кој претставува политичка, верска и национална одлука, неминовно би довел до процветување на црниот пазар, каде што не постои можност за заштита на играчите или малолетните лица. Под изговор за заштита на интересите на лицата под 18-годишна возраст, со воведување на растојание од 500 метри меѓу овие објекти и образовните институции, децата всушност индиректно се туркаат на нелегално обложување кое не би било регулирано и со самото тоа ќе им биде достапно.

Измените на Законот за игрите на среќа што беа усвоени на седница на Владата со кои се предвидува минимално растојание од 500 метри меѓу објектите каде се приредуваат игрите на среќа и образовните институции се погрешни и ќе доведат до повеќекратни штетни последици не само за вработените во оваа индустрија, туку и за државниот буџет кој со оваа одлука би се намалил за 280 милиони евра годишно, сумата што организаторите ја плаќаат во Буџетот на државата и локалната самоуправа.

Со донесувањето на новиот закон, компаниите од оваа стопанска гранка би исчезнале од картата на Северна Македонија, дури 92 проценти од објектите ќе останат затворени, што би оставило несогледливи последици за целата држава и општество. Ограничувањето на правото на работа преку налудничави законски одредби би довело до прекршување на регулативата за заштита на странскиот капитал и правата на инвеститорите и директна штета на Република Северна Македонија, која би требало да плати отштета од неколку стотици милиони евра.

Спречувањето на легално спортско обложување би ги пренасочило играчите да бараат алтернатива, така што индустријата би се префрлила на нелегални локации, па државата нема да има контрола врз приливот на пари, како и врз безбедноста на играчите. Пример за тоа е Албанија, која пред четири години го забрани спортското обложување, што доведе само до чести апсења за нелегално обложување.

Поучени од негативното искуство, албанските власти најавија релегализација на приредувањето на игрите на среќа во првиот квартал од 2023 година. Ниту една европска земја нема таков закон затоа што на дело е докажано дека не функционира и дека таквите ограничувања имаат спротивен ефект и отвораат простор за нелегален профит и ризик за играчите.

Исто така, во новиот предлог Закон за игрите на среќа повторно е изоставен делот со кој на приредувачите на игри на среќа им се овозможува да приредуваат онлајн обложување, кое е достапно во сите европски земји.

ПР Текст

Би можело да ве интересира

Снопче: Трите нови компании за организирање на интернет игри на среќа се без законска основа

Предраг Петровиќ

Во цел западен свет се дозволени игри на среќа, зошто Mакедонија која цели кон ЕУ би била исклучок

Предраг Петровиќ

АПИС: Албанија ги врати игрите на среќа, Македонија сака да ги врати игрите на црно

Орце Костов

Албанија повторно ги дозволи игрите на среќа

Предлози за изменување на Законот за игри на среќа-евтини политички поени кои се закана за буџетот на Северна Македонија

АСОМ: ЕУ го блокираше Законот за игри, Пендаровски ја препозна злоупотребата на ЕУ знаменцето

Горан Наумовски