Поради воведувањето на новиот закон за играње, на странските компании државата ќе мора да исплати 1,1 милијарди евра оштета

Од:

Со донесувањето на новиот закон со кој се предвидува минимално растојание од 500 метри меѓу образовните институции и објектите каде се приредуваат игрите на среќа, компаниите од оваа стопанска гранка практично би исчезнале од картата на Северна Македонија. Дури 92 проценти од објектите би биле затворени, што би оставило несогледливи последици за целата држава и општество. Ограничувањето на правото на работа преку срамни законски одредби би довело до повреда на регулативата за заштита на странскиот капитал и правата на инвеститорите и директна штета на државата, која би требало да плати отштета од 1,1 милијарда евра на странски компании.

Измените на Законот за игрите на среќа кои беа усвоени на седница на Владата, а кои претставуваат политичка, верска и национална одлука, се погрешни и ќе доведат до повеќекратни штетни последици не само за вработените во оваа индустрија, туку и за државниот буџет кој би се намалил за 280 милиони евра годишно, износот што организаторите го плаќаат во државата и буџетите на локалните самоуправи. Од овие пари државата може годишно да гради 30 болници или 300 градинки или 200 училишта.

Дополнително, повеќе од 10.000 луѓе стравуваат за својата работа, а околу 54.000 директно и индиректно вработени во индустријата за игри го чекаат исходот од срамната сметка во која практично се затвора цела економска гранка на штета на граѓаните на Северна Македонија. Новиот закон за игри на среќа неминовно би довел до процветување на црниот пазар, каде што нема можност за заштита на играчи или малолетници. Под изговор за заштита на интересите на лицата под 18-годишна возраст, со воведување на растојание од 500 метри меѓу овие објекти и образовните институции, децата всушност индиректно се туркаат на нелегално обложување кое не би било регулирано и со самото тоа би било достапно за нив.

Со спречување на легално спортско обложување, тоа би ги пренасочило играчите да бараат алтернатива, така што индустријата би се префрлила на нелегални локации, па државата нема да има контрола врз приливот на пари, како и врз безбедноста на играчите. Пример за тоа е Албанија, која пред четири години го забрани спортското обложување, што доведе само до чести апсења за нелегално обложување. Поучени од негативното искуство, албанските власти најавија релегализација на приредувањето на игрите на среќа во првиот квартал од 2023 година. Ниту една европска земја нема таков закон затоа што на дело е докажано дека не функционира и дека таквите ограничувања имаат спротивен ефект и отвораат простор за нелегален профит и ризик за играчите.

Исто така, во новиот предлог Закон за игрите на среќа повторно е изоставен делот со кој на приредувачите на игри на среќа им се овозможува да приредуваат онлајн обложување, кое е достапно во сите европски земји.

ПР Текст

Би можело да ве интересира

АСОМ: Остануваме конструктивен партнер за вистинска јавна дебата за игрите на среќа

АСОМ: Ќе дозволат ли народните избраници десетици илјади вработени да останат на улица

Катерина Ѓуровски

АСОМ: Примерот со Албанија ги потврди нашите апели – ограничувањето на легалните игри на среќа ја отвора вратата за игрите на црно

Катерина Ѓуровски

АСОМ: ЕУ го блокираше Законот за игри, Пендаровски ја препозна злоупотребата на ЕУ знаменцето

Горан Наумовски

Пендаровски се консултира со експерти за Законот за игри на среќа: Уште нема став дали ќе остане на изјавата дека нема да стави потпис

Александар Тодески

АСОМ: Класична злоупотреба на европското знаменце во Законот за игри на среќа