„Подемот и падот на кабарето“ најзначајна претстава на просторот на Југославија, но и пошироко во Европа

Од:

Претставата „Подемот и падот на кабарето“ од режисерот Владимир Милчин, во рецензијата на авторот Горан Цветковиќ, емитувана на Радио Белград 2, е опишана како најзначајната претстава на просторот кој некогаш се нарекувал Југославија, и како што самиот вели „веројатно и подалеку во Европа“.

Со наслов „Распеана историја на потресниот сарказам“ Цветковиќ наведува дека со големо мајстроство во претставата нема ниту едно име на политичар, писател, криминалец и борец за човекови права, но сите тие се присутни и е познато што за кого се однесува, и се’ е завиткано во вистинската вистина – подлабока и побогата со значење од конкретната и секојдневна.

Screenshot_12

– Дури кога едно сложено театарско дело ќе функционира на сцената во полн сјај на интелектуална, естетска, општествена, поетска и филозовска динамика и структура – станува јасно колкава е моќта и силата на таа двочасовна планета на творечка возвишеност – само една театарска претстава. Дури кога делото без никакви специјални толкувања создаде во себе саморазвојна, самосоздавачка, самогенерирана, самоостварлива уметничка игра – докаже и стане вистина, се расцвета во полн сјај и ја потврди смислата на вековните усовршувања на разните видови театар – ќе ја обземе со сета несогледлива енергија публиката, времето, историјата, политиката и сето тоа ќе го воздигне во виорот на творечка страст каде човекот се чувствува како Бог – пишува Цветковиќ.

milcinЦветковиќ објаснува дека ретко се случува таа Шекспирова прашина и пајажина од фантазија да стане толку вистинска и силна, богата и животворна – да се постави како космички пандан на животот во светот… оној во создавањето, во сите турбуленции, во возвишената племенитост – подеднакво како во критичкото и грозно отрезнување од самоспознавање на нискоста на која секојдневно сме изложени и во која ослабени со сомнежите и ситно сопственичките обиди да се изгради сурогат – и самите градиме свесно, несвесно, сакајќи или не сакајќи.

– Имав големо задоволство да гледам една таква грандиозна претстава, која во себе ја содржи таа творечка енергија која се собира низ многуте години – во авторите, општеството, поезијата, политкиата, во историјата на секојдневниот јад, во трагедијата и иронијата за опстанок, во критиката и потребата да се победи кршот и распадот, секојдневната опседнатост во трката за моќ и вулгарното грабање, за подобро парче успех и горчлива крвава среќа и уживање. Токму таква театарска претстава се случи во Македонскиот народен театар, во Скопје во претставата „Подемот и падот на кабарето“ од режисерот Владимир Милчин.

Самото име – на прв поглед иако разбирливо, веќе на втор поглед станува енигма! Бидејќи кабарето е жанр на леснотија и секако жанр на критичка острица на секојдневната и локална мрежа на односите помеѓу моќта и измамата.

А поимите „подем“ и “пад“ лесно се врзуваат за Брехтовите епски дела, исто така, се потпираат и на духот на кабарето, како моќно и популарно во директната комуницкација, му обезбедуваат на овој наслов убиствен парадокс и ја воведува публиката во светот на критичкото преиспитување – со игра, песни, скечеви и намерни поетски отстапувања – со песни и горчливи острици од саркастични резови –афоризми и стрип стории.

А, содржината, како некој вид омаж на самото кабаре, но критички прикажано – антологија на кабаретските записи од времето на Француско – буржуаска револузија до Хитлеровите логори на смртта, преку познатите германски меѓувоени херои на жанрот, до смртно сериозните и трагични руски автори кои страдале во логорите на Сталин, поради нивниот остар и точен стих – стои во рецензијата на авторот Горан Цветковиќ.

Петар Клинчарски

Би можело да ве интересира

Изложба на дела во Неготино од ликовни уметници од Здружението „Роднокрајци“

Промовиран преводот на македонски јазик на црковнословенскиот „Часослов“ од Јаков од Камена Река

Изложба на Стефан Анчевски насловена „„преВРЗИНО“

„Ние, луѓето“-премиера

Kонцерт на Џез триото АУМ

Битолскиот театар гостува на фестивал во Врање