Египет гради нов главен град кој ќе го замени Каиро. Тој ќе има „паметен сообраќаен систем“, огромен зелен простор поголем од централниот парк во Њујорк, мега-центар и ќе обезбеди домување за 6,5 милиони луѓе. Во рамен дел на пустината помеѓу реката Нил и Суецкиот канал, се гради нов град кој што еден ден ќе го замени древниот Каиро како главен град на Египет.
Новата метропола во моментов е џиновска градежна зона, но работата напредува со неверојатна брзина. Таа е планирана да биде поголема од Сингапур и на крајот ќе биде дом на 6,5 милиони луѓе.
Владата планира да префрли 34 владини министерства – вклучувајќи го и претседателскиот комплекс – во новиот главен град во јуни следната година, само четири години по објавувањето на проектот од страна на претседателот Абдел-Фатах ел-Сиси.
Официјални лица го опишуваат новиот административен центар, кој сè уште не е именуван, со низа суперлативи.
Тоа ќе биде најстариот високотехнолошки град во земјата, дом на највисоката кула во Африка и најголемото минаре во Египет, како и на највисокиот црковен столб.
Поранешниот бригаден генерал Калед ел-Хусеини Солиман, меѓународен координатор за урбанизација, кој го надгледува проектот вели дека со него ќе се создаде „првиот паметен град во Египет“. Меѓу другите карактеристики ќе биде и поставувањето на сензори кои ќе пријавуваат чад или пожари на итните служби, а ќе има и „паметен систем за сообраќај“.
Новиот град, исто така, ќе се пофали со огромен зелен простор поголем од централниот парк во Њујорк, мега-центар, станбени области, научен и технолошки кампус и културен комплекс со оперска куќа, театри и кино.
Новата црква забрзано се гради, а хотелот Ал Маса, кој е во сопственост на војската, беше отворен минатата есен.
Иако владата соопшти дека продажбата на земјиште ќе ги надомести трошоците за проектот, аналитичарите ја доведуваат во прашање мудроста за изградба на нов град во време кога сиромашните и средната класа се погодени од нови даноци, висока инфлација и укинувањето на владините субвенции за енергија.
„Владата троши десетици милијарди долари за ова, а истовремено им вели на граѓаните дека мораат да ги затегнат ремените, со што се испраќа контрадикторна порака“, вели Тимоти Калдас, студент на Институтот за блискоисточна политика Тахрир во Каиро.
Идејата за изградба на градовите во пустината не е нова. Пред четириесет години, Садат Сити бил изграден со цел да стане просперитетен урбан центар помеѓу Каиро и Александрија. Градот во моментов има околу 150.000 жители.
„Каиро е во подем, неговите предградија се преполни од новите жители кои доаѓаат од внатрешноста на Египет во потрага по работа и егзистенција. Тој е веќе двојно поголем од Њујорк и дом е на околу една петтина од 97 милиони луѓе во Египет и не е само политички центар на земјата, туку и негово културно срце. Сепак, неговата брза експанзија исто така ќе значи и негово пропаѓање. На египетската држава многу одамна и требаше ваков проект”, вели Солиман. „Можеме да зборуваме за Каиро како главен град кој е полн со сообраќаен метежи, но инфраструктурата не може да апсорбира повеќе луѓе“, коментираат официјални лица во земјата.