Македонски камионџии возат илегално низ Шведска

Од:

Во Шведска по првпат е направено испитување на обемот и карактерот на илегалниот транспорт со камиони низ земјата, јави допсиникот на МИА од Гетеборг.

Во рамки на студијата се регистрирани преку 400 товарни возила со странски регистарски таблички кои ги кршат правилата.

Странски камионџии кои вршат меѓународен транспорт за Шведска можат да направат три други транспорти низ земјата и можат да останат најмногу седум дена. Потоа мора да ја напуштат Шведска.

– Да земеме еден пример. Една бугарска транспортна фирма има шест камиони во Шведска, кои мошне ретко ја напуштаат земјата, а некои од нив никогаш. Фирмата ангажира возачи од Македонија кои работат под мошне полоши услови од она што е пропишано со регулативата, вели за Шведската телевизија Хенрик Стренберг, сообраќаен експерт при Универзитетот во Лунд.

Тоа негативно влијае на иднината на транспортната бранша во Шведска.

– Транспортните претпријатија кои се обидуваат да ги следат шведските закони, кои настојуваат да ги почитуваат договорите склучени во областа на транспортот на стоки, се соочени со мошне неизвесна иднина, смета Стренберг.

Инаку, лани пред божикните празници камионџии во повеќе шведски градови со долги колони тешки товарни возила протестираа против условите во нивната бранша, кои тие ги сметаат за неправедни.

Гневот на шведските возачи беше насочен кон различните услови за возачите во рамки на ЕУ, при што беше потенцирано дека многумина странски возачи од, на пример, Бугарија и Македонија работат во Шведска за екстремно ниски плати. Македонските возачи во најголем број случаи работат со бугарски возачки дозволи.

Учесниците во протестите укажаа дека странските возачи во Шведска работат во крајно лоши услови, слични на робовски однос, и со недели спијат во кабините во камионите, додека заработката завршува во џебовите на нивните газди.

Од 1 јануари годинава во Шведска се воведени нови повисоки казни при што полицијата доби овластување да изрекува казни во износ од 40.000 круни (преку 4.000 евра) на транспортните фирми кои не ја почитуваат законската регулатива.

Би можело да ве интересира

Извозот намален за 5,7 отсто, трговскиот дефицит 2 151,2 милиони евра

ДЗС: Опадна извозот, се зголеми увозот, трговскиот дефицит до јули е 1,92 милијарди евра

Трипуновски: Јаболкото во Ресен ќе остане неоткупено заради големиот увоз на странско јаболко во Македонија

A1on

Државата исправена пред економска логика – ќе го поддржат ли извозот на рударството за зголемен економски раст?

A1on

Граѓаните не можат да си дозволат нов автомобил: Лани продадени трипати повеќе половни отколку нови

A1on

Во првите 11 месеци од 2023 година покриеноста на увозот со извозот 75,2 отсто