Мајката на момчето што уби деветмина негови врсници и чуварот на Основното училиште „Владислав Рибникар“ во средата e сослушана во полиција и во таа прилика детално ја раскажа својата верзија за приказната за детството на нејзиниот син, неговото здравје, неговиот однос со врсниците, семејните односи… Таа ги опиша и неговите денови пред масовното убиство, на 3 мај, како им изгледало претходното утро кога момче со пиштолите на татко му и молотовите коктели во основното училиште „Владислав Рибникар“.
Мајката на момчето е сослушана откако Првото основно јавно обвинителство во Белград по службена должност нареди таа да биде сослушана за да се утврди дали го напуштила или малтретирала нејзиниот син пред тој да го изврши масакрот во училиштето.
Како што дознава „Блиц“, мајката на момчето низ солзи го опиша синот како паметен и нагласи дека немало индикации дека може да стане масовен убиец. Сега останува на обвинителството да открие колкава вистина има во нејзините зборови во продолжението на истрагата.
Изворот на „Блиц“ вели дека мајката на момчето убиец раскажа како нејзиниот син бил надвор од градот со другар и неговата мајка пет дена пред злосторството. Таму заедно го поминаа 1 мај, по што се вратија во Белград.
– Мајката рече дека момчето се врати во Белград со другарот и мајка му. Момчето, како што рече, дојде дома еден час пред нив и се тушираше во моментот кога пристигна останатите членови на семејството. Таа тврди дека не забележа промени во неговото однесување – вели соговорникот на „Блиц“.
Ден подоцна, на 2 мај, момчето и неговата сестра не отидоа на училиште туку отидоа кај бабата и дедото, а вечерта се вратија и заедно гледаа филм.
– Мајката се сеќава дека момчето во еден момент отиде во продавница да купи намирници, но и тој ден не виде ништо чудно во неговото однесување. Наводно, со родителите разговараше за филмот што го гледаа и за други теми што го интересираат – вели изворот на „Блиц“.
Како што дознава „Блиц“, мајката рече дека на кобниот 3 мај станала прва да им направи појадок на момчето и неговата сестра. Нејзиниот сопруг отишол на работа, по што таа ги разбудила децата. Таа тврди дека и тогаш не забележала ништо чудно во однесувањето на нејзиниот син, освен што бил бавен за време на појадокот и при подготвувањето.
– Момчето наводно и рече на мајка си да не се грижи, бидејќи учителката може да доцни. Мајката тврди дека потоа отишла да ја однесе ќерка си на училиште, а момчето останало дома и самото се спремило – вели извор на „Блиц“ запознаен со случајот.
Еден час подоцна мајката слушна за пукањето во училиштето. Таа во полиција изјави дека мислела дека нејзиниот син е ранет во пукотницата и веднаш отишла во училиштето каде ја дознала вистината.
– Мајката вели дека била вознемирена, дека сè уште и е тешко да поверува дека нејзиниот син го направи масакрот и инсистира дека ништо не укажува дека вакво нешто можело да се случи. Таа истакна дека и самата плаче за објаснување и одговори – вели изворот на „Блиц“.
Изворот на „Блиц“ открива дека мајката на момчето убиец го опиша својот син како момче со широки интереси, кое не е импулсивно, но е енергично, љубопитно и кое знае да ги покаже емоциите кон неа и кон баба му преку прегратка.
Мајката вели дека последниве години не го покажувал своето незадоволство преку плачење, туку дека порано, кога бил помал, плачел кога нешто не му се допаѓало.
-Тврди дека момчето било со неа поблизок отколку со неговиот татко, а за момчето и неговата сестра се грижела дадилка од раѓање која никогаш не се пожалила на него – вели соговорникот на „Блиц“.
Изворот на „Блиц“ понатаму наведува дека мајката забележала одредени промени кај момчето за време на пубертетот, но не ги опишала како драматични настани.
Мајката во полиција изјави дека на почетокот на оваа учебна година момчето почна да се изолира во својата соба, дека не ја заклучувало вратата, туку побарал од помалата сестра со која делеле соба да си оди. Тој исто така почна да се заклучува во бањата, кога доаѓала од работа тој не ја завршил домашната задача и дека неговата соба била во неред додека тој гледал филм или играл на телефон.
– Мајката рече дека го казнила момчето со тоа што му забранила да користи телефон и компјутер. Таа исто така посочи дека не го претепала момчето, освен, можеби, еднаш кога бил помлад. Таа истакна дека момчето долго време не го вклучило компјутерот каде играл игри со другарите за време на корона вирусот. Во исто време, еднаш и се пожалил на мајка си дека поради расправија бил исфрлен од врсничката група каде што играле заедно. Мајката додаде дека момчето на мобилниот телефон користело Инстаграм, Снепчет, Јутјуб и Тик-ток и дека претходно му го проверила телефонот – вели извор на „Блиц“ запознаен со случајот.
Во текот на второто полугодие, мајката забележала дека момчето добива пониски оценки на училиште и дека е помалку заинтересиран од порано, на што и рекол дека „се е под контрола“.
– Мајката и нагласила на полицијата дека никој од училиштето, наставниот кадар, родителите или децата од одделението на момчето не ѝ го привлекле вниманието на тоа дека тој се однесува невообичаено, освен дека има специфични интереси во споредба со другите деца. Додаде и дека нејзината помала ќерка не забележала ништо чудно во неговото однесување, иако делеле соба – вели соговорникот на „Блиц“.
Изворот на „Блиц“ понатаму наведува дека мајката на момчето рече дека во шесто одделение, во мај 2022 година, нејзиниот син се пожали дека некои негови другари не го поканиле на роденден. Како што рече, на неговото лице можело да се види дека тој е виновен, па тогаш го контактирала неговиот одделенски наставник за да види во што е проблемот.
– Мајката тврди дека тогашниот класен раководител и кажа дека мисле дека другите деца му љубоморат на момчето, бидејќи тој е поуспешен ученик и се истакнува на час. Таа рече дека нејзиниот син се пожали дека пријателите го задеваат, бидејќи многу чита и не знае добро да игра фудбал. Во тој период момчето побара да го смени класот кога ќе почне во седмо одделение, бидејќи околината не му одговарала. Тоа го направија, како што рече, а мајката тврди дека момчето во текот на летото почна интензивно да се дружи со други деца – вели изворот на „Блиц“.
Мајката понатаму вели дека момчето се спријатели откако отиде во новото одделение, дека и кажало дека е позадоволно од порано и дека дури напишал есеј за сопствената храброст да ја промени средината.
Мајката тврди дека по јазичниот камп во Франција, момчето многу се дружело со девојчиња, а класниот раководител после тоа и пратил порака: „Честитки, убави се твоите деца!“.
Мајката во сведочењето раскажала и како нејзиниот сопруг, таткото на момчето, чувствувал дека треба да го запознае синот со опасностите од оружјето, бидејќи имал негативно искуство во младоста.
– Мајката тврди дека не се согласувала момчето да оди на стрелиште, но дека не се сомневала во размислувањето на нејзиниот сопруг, како татко, и во неговите добри намери. Таа додала дека нејзиниот сопруг сакал да му укаже на опасноста од оружјето на неговиот син, а во исто време да му покаже како функционираат, од причина што оружјето „не би било егзотично и предизвикувачко“ за момчето. Таа рече дека момчето двапати отишло со татко му на стрелиште и пукало, а слушнала дека има и други деца на стрелиштето – вели соговорникот на „Блиц“.