Фејсбук криел податоци дека Инстаграм влијае на самоубиствени мисли на младите луѓе

Од:

Документи што протекоа во јавноста покажуваат дека Фејсбук ја чувал во тајност внатрешната студија за штетното влијание на нивната апликација на Инстаграм врз тинејџерите најмалку две години, додека директорите на Фејсбук постојано го минимизирале и го заобиколувале проблемот во јавноста.

Инстаграм, платформа за социјални медиуми за споделување фотографии и видеа во сопственост на Фејсбук од 2012 година, е одговорен за предизвикување самоубиствени мисли кај младите корисници, пишува лондонски Тајмс, додавајќи дека истражувачите тврдат дека британските тинејџери ја користат апликацијата двапати почесто од американски врсници.

Во фокус групите, тинејџерките од двете земји го обвинија Инстаграм за чувство на вознемиреност и депресија, откри внатрешна студија што протече во јавноста, објавена за првпат од Волстрит Џурнал, според која Фејсбук е свесен дека Инстаграм ја влошува слика на телото на секоја трета тинејџерка што ја користи апликацијата.

„Триесет и два проценти од тинејџерките рекоа дека имаат лошо чувство за своето тело поради Инстаграм“, напишаа истражувачите на Фејсбук во слајд презентација во март 2020 година. Меѓу тинејџерите кои пријавиле самоубиствени мисли, додава Тајмс, 13 проценти биле корисници од Велика Британија и шест проценти од САД.

„Споредбите на Инстаграм можат да го променат начинот на кој младите жени се гледаат и опишуваат себеси“, се вели во еден слајд, додека друг посочува дека тинејџерите го обвинуваат Инстаграм за зголемување на стапката на вознемиреност и депресија, а истражувачите заклучиле дека реакцијата била конзистентна во сите групи.

Од друга страна, истакнува Тајмс, извештајот за протеченото истражување укажува дека извршниот директор на Фејсбук, Марк Цукерберг имал презентација на наодите од 2020 година, кога на конгресното сослушување во март оваа година изјави:

„Истражувањето што го видовме е дека користењето социјални апликации за поврзување со други луѓе може да има позитивни придобивки за менталното здравје.

Истражувачката тајна на Фејсбук

Истражувањето на Инстаграм е најдлабокиот поглед на она што го знае Фејсбук за неговото влијание врз тинејџерите и нивната ментална благосостојба, а исто така покажува дека технолошкиот гигант направи минимални напори да ги реши замислените проблеми и да ги минимизира јавно, пишува Волстрит Џурнал

Фејсбук спроведува внатрешни студии во последните три години, бидејќи, додава весникот, проширувањето на базата на млади корисници е од витално значење за годишниот приход на компанијата од повеќе од 100 милијарди долари. Во пет презентации во текот на 18 месеци до оваа пролет, истражувачите го спроведоа она што тие го нарекоа „длабоко внесување во менталното здравје на тинејџерите“ и последователни студии.

Документите на Инстаграм се дел од голема внатрешна комуникација за различни истражувања што вклучуваат ментално здравје на тинејџери, политички дискурс и трговија со луѓе и нудат, како што нагласува весникот, неспоредлива слика за тоа како Фејсбук е акутно свесен дека неговите клучни производи и системи рутински пропаѓаат.

Повеќе од 40 проценти од корисниците на Инстаграм се на возраст од 22 години или помлади, а околу 22 милиони тинејџери секојдневно се најавуваат на Инстаграм во САД – во споредба со пет милиони тинејџери кои се најавуваат на Фејсбук. Материјалите исто така покажуваат дека тинејџерите во просек поминуваат 50 проценти повеќе време на Инстаграм отколку на Фејсбук.

Тенденцијата да се споделуваат само најдобрите моменти, притисокот да изгледаат совршени и производи што создаваат зависност може да ги поттикне тинејџерите во нарушувања во исхраната, недостаток на самодоверба, нездрави чувства на сопственото тело и депресија, покажува интерното истражување во март 2020 година.

Истражувачите дошле до заклучок дека некои од проблемите се специфични за Инстаграм, бидејќи оваа апликација е многу фокусирана на телото и начинот на живот и дека одредени опции и алгоритми можат да ги испратат корисниците до содржини што се потенцијално штетни. „Аспектите на Инстаграм се влошуваат едни со други и создаваат совршена бура“, се вели во студијата, пишува Волстрит Џурнал.

Други студии, исти предупредувања

Протечените внатрешни заклучоци на Фејсбук се повторуваат во бројни други студии кои подразбираат социјални медиуми во епидемијата на проблеми со менталното здравје кај младите луѓе, посочува Гардијан.

Во 2017 година, добротворната организација Young Minds и Британското кралско друштво за јавно здравје објавија студија во која Инстаграм се издвојува од другите социјални мрежи како најнегативен во влијанието врз менталната благосостојба. Извршниот директор на организацијата, Ема Томас, рече дека околината со слики од „совршен“ живот и навидум совршени тела може да има големо влијание врз тоа како луѓето се чувствуваат за сопствениот живот и изглед.

Друго истражување покажа дека повеќе од 40 проценти од корисниците на Инстаграм, кои се изјасниле дека се чувствуваат „непривлечни“, рекле дека почнале да ја користат апликацијата, додека околу една четвртина од тинејџерите кои рекле дека се чувствуваат „не доволно добри“, велат дека започнала со користење на Инстаграм.

Портпаролот на Фондацијата „Пет права“, која води кампања за о. Ромите во дигиталните услуги да бидат посоодветни за деца и млади луѓе, рекоа дека внатрешното истражување на Фејсбук е катастрофално обвинување за негрижа во начинот на кој компанијата и општиот технолошки сектор се однесуваат кон децата. „Во потрага по профит, овие компании го крадат времето на децата, самодовербата и менталното здравје, а понекогаш и трагично нивниот живот“, се вели во соопштението.

Фејсбук одби да ги коментира протечените документи за нивните студии, но шефицата за јавна политика на Инстаграм, Керин tonутон на својот блог напиша дека „приказната на WSJ се фокусира на ограничен сет наоди и ги фрли под негативно светло“, и дека компанијата „направи посебен напор да се одговори на ова истражување и да се промени Инстаграмна подобро “.

Детска верзија на Инстаграм

Внатрешното истражување на Фејсбук за лошото влијание на Инстаграм врз тинејџерите, чии студии протекоа во јавноста, ја зголеми загриженоста на пратениците во американскиот Конгрес, особено во светлината на претходната најава за изградба на верзија на Инстаграм за деца под 13 години, посочува Си-Ен-Би-Си.

Демократската пратеничка Лори Трахан, која претходно изрази загриженост за менталното здравје на децата во врска со социјалните медиуми, го повика Фејсбук „веднаш да се откаже од плановите за Инстаграм за деца“ и наместо тоа да се фокусира на заштита на постојните млади корисници.

„Внатрешните документи на Фејсбук покажуваат дека неуспехот на компанијата да ги заштити децата на Инстаграм – особено младите девојки – е целосно занемарување и тоа трае со години“, рече таа.

Адвокатката Кети Мекморис Роџерс, републиканка во Комитетот за енергетика и трговија, исто така, истакна дека Фејсбук во март „одби да го исполни“ барањето на републиканците во комитетот што бара внатрешни истражувања од технолошкиот гигант за влијанието на неговите производи врз менталното здравје на децата.

Портпаролот на Фејсбук тогаш рече дека поради сопственичката природа на истражувањето и доверливоста, на учесниците во студијата им било тешко да споделат внатрешни податоци надвор од компанијата. „Затоа се прашуваме што друго кријат“, рече Мекморис Роџерс.

Републиканците, додава Си -Ен -Би -Си, испратија нацрт -сметки за дискусија, вклучително и оној што бара платформи како Фејсбук да поднесуваат редовни извештаи до Федералната комисија за трговија за влијанието на нивните компании врз менталното здравје на децата.

Комесарот на ФТЦ, Рохит Чопра, напиша на Твитер по објавувањето на интерното истражување на Фејсбук на 15 септември:

„Со оглед на финансиските стимулации вградени во неговиот бизнис-модел базиран на супервизија, тоа е уште еден знак дека на компанијата не може да и се верува за нашите податоци.

Би можело да ве интересира

Нов проблем со апликациите „Вотсап“ и „Инстаграм“

Инстаграм повторно „падна“

Горан Наумовски

По 20 години постоење, Фејсбук има повеќе од три милијарди корисници

Си рекламирале чаеви лажно користејќи имиња на лекари – Кривична за фирма и директорот

Анита Петровска Рајковиќ

Фејсбук го затвора делот за вести во Германија, Франција и Британија

Канаѓаните немаат пристап до Фејсбук и Инстаграм