Како може културата да ја намали невработеноста?

Од:

„Рисајкларт ја поврзува културата со невработеноста“, е начинот на кој Дирк Сегерс, го објаснува концептот на независниот културен центар „Ресајкларт“ кој се наоѓа во Брисел.

Сегерс кој е координатор на арт програмата на центарот, за А1он вели дека оваа непрофитна организација има за цел со рециклирање на јавниот простор да ги задоволи културните потреби на граѓаните, а во исто време и да ја намали невработеноста.

2

22

Наоѓајќи се во просториите од напуштената железничка станица „Brussel-Kapellekerk/Bruxelles-Chapelle“ во центарот на Брисел, Рисајкларт функционира како мултидисциплинарен арт центар, кој организира концерти, забави, изложби, дебати, предавања за архитектура, јавни простори и дизајн. Железничките мостови во близина функционираат како отворена галерија, додека пак малиот плоштад пред станицата се користи како скејтпарк и летна тераса за концерти.

Просториите на поранешната железничка станица се претворени во бар- ресторан, тренинг центар за обработка на метал и дрво (наречен Фабрика), концертен простор и канцеларии, а освен работењето на проекти за јавниот простор во градот и неговото приближување до луѓето преку различни медиуми и уметнички концепти, Рисајкларт генрално се фокусира на проекти за вработување.

Сегерс објаснува дека во ресторанот и работилниците за дрво и метал вработуваат луѓе кои се најмалку 5 години невработени, имале проблеми со зависности или пак се поранешни затвореници.

„Овие луѓе немаат обуки за работни вештини или сертификати, а со тоа припаѓаат на најнискиот слој на пазарот на трудот и немаат скоро никаква шанса да најдат работа“, вели Сегерс, додавајќи дека вработувањето во Рисајкларт може да биде максимум до 2 години, овозможувајќи до 75% сигурност за следно работно место.

1

Како непрофитна организација за целиот концепт добиваат малку средства од Градот Брисел, француското министерство за култура, фламанското министерство за култура како и од агенцијата за вработување. 35% од буџетот го заработуваме сами, вели Сегерс, објаснувајќи дека работилниците за метал и дрво освен приватни нарачки многу често изработуваат објекти за јавните простори во градот.

„Поголеми проекти на работилницата за дрво се скејт паркот во Брисел и мебелот за јавната библиотека, додека пак работилницата за метал произведува паркинзи и гаражи за велосипеди кои се наоѓаат на јавните простори во градот, кои ги нарачува државата“, објаснува Сегерс.

3

33

Секаде во светот постојат населби каде луѓето најпрво бараат вработување, па потоа уметност, посочува Сегерс, додавајќи дека со линкот меѓу културата и невработеноста, се трудат да развијат врска меѓу населбата во која луѓето живеат и развивањето на нивните културни потреби.

Постоејќи од 1997 година, Рисајкларт има за цел да окупира локации кои не се употребуваат како и да поттикне инвестирање во нив преку проекти кои ќе ја комбинираат невработеноста и културата.

„Нашата цел е овие локации да работат како катализатори или „културни мотори“ на локации кои се проблематични во градот“, заклучува Сегерс.

IMG_9911

Темјана Поповска

Фото: Јакуб К. 

Би можело да ве интересира

Работниците контра министерката за култура: Зголемувањето на платите е два, а не 12 отсто

Орце Костов

Почина актерот Мустафа Јашар

Квинтетот на Симон Трпчески и оркестарот „Ајга“ со два концерти во Скопје

(ВИДЕО) Муамер Абедин, самоук музичар на повеќе од десет инструменти: Научив да свирам од велешката чалгија во која уживал и турскиот султан

Орце Костов

Костадиновска-Стојчевска објасни: Не финансираме фестивал во Косово, туку наши театри кои ќе учествуваат

А1он

Детска интерактивна музичка претстава „Операта на шумските животни“ во НОБ

Предраг Петровиќ